Veelgestelde vragen

Werking energiemeters

De energie in mijn pand is uitgevallen, wat moet ik doen?

Bel het Nationaal Storingsnummer 0800-9009. 

Heeft u wel energie, maar merkt u een storing in uw meter of meetinstallatie?  Neem dan contact op met onze Klantenservice, dit kan via meetdata@fudura.nl.

Wat is een EAN-code?

De EAN-code is een 18-cijferige code die wij aan uw meter in de meterkast hebben meegegeven. Zo herkennen wij uw meter. Uw eigen EAN-code kunt u vinden via het EAN-codeboek.

Wanneer vragen wij naar uw EAN-code? De EAN-code wordt gevraagd wanneer u contact heeft met uw meetbedrijf, leverancier of netbeheerder. Deze code kan bijvoorbeeld worden gevraagd bij het aanvragen van een andere meter.

Kan ik via internet mijn verbruik bekijken?

Ja, dit is mogelijk. Het is wel noodzakelijk dat u beschikt over een meter die op afstand kan worden uitgelezen. Wilt u meer informatie over inzicht in uw verbruik? Dit kunt u lezen op onze website onder MijnEnergieInzicht / Data Direct.

Wilt u online en 24/7 inzicht in uw verbruik? Meld u dan aan voor Mijn Fudura en ga naar het kopje ‘Verbruik’.

Kunnen jullie één keer per jaar langskomen voor de meteropname?

Uw meter wordt op afstand uitgelezen, waardoor wij op ieder moment over de actuele verbruiken kunnen beschikken. Hierdoor is het niet nodig om jaarlijks langs te komen voor de meteropname. 

Kan ik mijn meterstanden ook doorgeven?

Ja, dat kan. Via Mijn Fudura kunt u altijd en overal uw meterstanden doorgeven. Dit op het moment dat het u uitkomt.